Show all

انواع پرداخت سنگ گرانیت سفید

روش های مختلفی در پرداخت سنگ گرانیت وجود دارد. در این مقاله انواع مختلف این روش ها و ظاهر متفاوت آن ها را به شما نشان خواهیم داد.

1_ پرداخت صیقلی

اولین و متدوال ترین روش پرداخت سنگ، روش صیقلی یا جلا است. پرداخت صیقلی سنگ دارای سطحی براق است که نور را منعکس می کند و بر رنگ و رگه های سنگ تأکید می کند. این بدان معنی است که جزئیات، رنگ ها و ساختار رگه ها برجسته تر نشان داده می شوند و ویژگی های طبیعی سنگ نمایان می‌گردد. یک پرداخت صیقلی صاف و براق، رنگ طبیعی سنگ را کامل تر می کند زیرا نور را منعکس می کند و باعث می‌شود رنگ‌ها اشباع بنظر برسند.این روش پرداخت بیشتر به دلیل نشان دادن رنگ و نشان دادن شخصیت واقعی سنگ شناخته می شود. از آن جایی که پرداخت صیقلی سطحی صاف را فراهم می کند از پرداخت آن برای انواع سنگ های آشپزخانه و برخی کف پوش ها استفاده می شود.

2_آتش خور (فلیم)

گرانیت سفید فلیم شده سطحی بافت دار دارد، که این فرآیند باعث چند درجه روشن تر شدن سنگ می شود. در پرداخت فلیم درصدی از کانی های سطح سنگ با حرارت حاصل از شعله متمرکز آتش متلاشی می شوند این فرآیند باعث بوجود آمدن سطحی زبر با بافت خاکستری یکنواخت می شود. کاربرد ایده آل برای پرداخت به این روش: آشپزخانه های بیرونی، دیوار های خارجی و سنگ فرش است.

3_ بوش همر

یک سطح چکش کاری شده دارای بافت های مختلف از ریز تا درشت است. در پرداخت بوش همر در اثر فرآیند فیزیکی که بر روی سنگ اتفاق می افتد، سطح سنگ حالتی نرم و برجسته به خود می گیرد. در این پرداخت، رنگ سنگ روشن تر شده و دانه بندی آن زیباتر به نظر می رسد. برای دستیابی به این نحوه پرداخت، از یک دستگاه پرداخت با چکش های پنوماتیک برای تراشکاری سطح استفاده می کنند. از سنگ گرانیت پرداخت شده به روش بوش همر معمولا برای دیوار یا کف چه داخلی و چه خارجی استفاده می کنند.

4_ هوند

پرداخت هوند یه عنوان یکی از روش های پرداخت سنگ،‌ ظاهری مات و ساتن ‌مانند دارد، این نوع پرداخت از بازتاب و درخشش کمتری نسبت به جلای صیقلی برخوردار بوده و جلوه ملایم تری ایجاد می کند. این روش فراوری رنگ و بافت گرانیت را همچون پرداخت صیقلی نشان نمی دهد، دیگر تفاوت آن با پرداخت صیقلی در این است که سطح هوند شده، لغزندگی کمتری از سطح صیقلی خواهد داشت و ایرادات ریز را بهتر پنهان می‌کند زیرا انعکاس بالایی ندارد. پرداخت هوند از طریق فرآیند شن و ماسه زنی حاصل می شود. در سنگ گرانیت سفید نتیجه نهایی یک سطح صاف و مات است. در فرایند صیقلی می‌توان قبل از رسیدن سنگ به ظاهر براق، پرداخت را متوقف کرد، در این صورت ظاهر نهایی مات و ساتن ‌مانند می‌شود. استفاده از این پرداخت در کف آسانسور ها، میز های آشپزخانه و کاربرد های تزئینی بسیار پرطرفدار بوده است.

5_سابیده با رنگ طبیعی

شاید قدیمی ترین پرداخت کاری انجام شده روی سنگ ها، ساییدن سطح سنگ بوده است که هنوز هم از رایج ترین پرداخت ها محسوب می شود. این روش پرداخت در سنگ گرانیت، ضمن آشکار سازی ذات رنگ واقعی سنگ سطحی صیقلی و درخشان را در اختیار طراحان قرار می دهد و این روش بیشتر برای گرانیت مشکی استفاده می شود.

6_اسکرچ

این روش معمولا برای گرانیت مشکی استفاده می شود. در پرداخت اسکرچ گرانیت، سطح سنگ بافتی خطی، ریز و منظم پیدا می کند. از این پرداخت تزئینی می توان در نما های خارجی و نیز دیواره های داخلی ساختمان ها استفاده کرد که زیبایی خاصی به محیط می دهد.

جمع بندی کلی

بی شک شما بسته به نوع پروژه خود مناسب ترین روش پرداخت سنگ گرانیت را انتخاب می کنید و این نکته را باید در نظر داشته باشید که سنگ گرانیت به دلیل مقاومت بسیار بالایی که دارد می توان تمام روش های پرداخت که در بالا ذکر شد را روی آن اعمال کرد و روی هر سنگی نمی شود این عمل را انجام داد، مثلا سنگ مرمر برخلاف زیبایی بیش از حدی که دارد مقاومت آن پایین است و نمی توان هر پرداختی را روی آن انجام داد. پرداختی که شمای برای سنگ مصرفی در ساختمان خود انتخاب می کنید بشدت روی ظاهر و فضای ساختمان شما تاثیر می گذارد اما در آخر این را بدانید که اولویت سلیقه شخصی شما میباشد. امیدواریم که توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار داده باشیم.

جهت مشاوره و خرید سنگ گرانیت سفید از تیم وایت گرانیت می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *