Show all
میز آشپزخانه گرانیتی

میز آشپزخانه گرانیتی

نگهداری میزهای آشپزخانه گرانیت سفید

نگهداری میزهای آشپزخانه گرانیت سفید کار نسبتا راحتی است به شرط اینکه سریعا وارد عمل شوید. بدون شک این روزها سنگ گرانیت سفید بهترین متریال برای میز آشپزخانه است. این سنگ بسیار مستحکم و ماندگار است و برای زیباتر شدن آشپزخانه گزینه ای ایده آل می باشد. کافی است یکی از اقوام یا دوستان را به خانه خود دعوت کنید تا تاثیر انتخاب خود را به خوبی درک کنید. قطعا اولین موضوعی که دوستان شما به آن اشاره خواهند کرد،افزایش زیبایی آشپزخانه شما است. از این گذشته، استفاده از این سنگ طبیعی از زمان های دور مورد ستایش بوده و البته تعمیر و نگهداری آن نیز نسبتا آسان می باشد. با این حال، نگهداری و مراقبت از این میزهای جذاب باید مورد توجه شما باشد

با نصب کردن یک سنگ گرانیت سفید چشم نواز برای سال های طولانی زیبایی آشپزخانه خود را تضمین می کنید. ولی بایدها و نبایدهای مهمی در مورد نگهداری آن وجود دارد که در مطالب پیش رو به آن اشاره خواهیم کرد.



بیشتر بخوانید : سنگ گرانیت برای حمام

لکه ها را سریعاً پاک کنید

مسلماً گرانیت سفید در مقایسه با سایر متریال های موجود در بازار به میزان قابل توجهی در برابر لکه مقاوم است. با این حال توصیه می شود در اسرع وقت هر لکه ای که روی میز شما ایجاد می شود را پاک کنید. این موضوع به ویژه در مورد مایعات اسیدی مثل آب مرکبات، سس ها و نوشابه ها صدق می کند. اگر این مواد برای مدت طولانی روی کانتر شما باقی بمانند، می توانند باعث ایجاد لک روی آن شوند و تصویر نامطلوبی را ایجاد کنند.

این امر در مورد روغن های پخت و پز نیز وجود دارد. برای این که میز کانتر شما همیشه زیبا و تمیز بماند، از بین بردن سریع این لکه ها نیز بسیار مهم است. برای نظافت سنگ گرانیت سفید خود از یک پارچه نرم یا یک اسفنج استفاده کنید.

اگر سریعا اقدام به پاک کردن لکه کنید، احتیاجی به مواد تمیز کننده نیست و با مقداری آب گرم و یک دستمال به راحتی می توانید لکه را از بین ببرید. ولی اگر لکه ها برای مدت طولانی بماند، باید از محصولات تمیز کننده خاص استفاده کنید.

استفاده از دستمال های نرم

برای نظافت سنگ گرانیت سفید خود حتما از دستمال های نرم استفاده کنید. با این کار هیچگونه خراشی بر روی سطح میز گرانیتی شما به وجود نمی آید.

استفاده از زیر لیوانی

اگر چه گرانیت سفید در برابر خراش بسیار مقاوم است، اما سعی کنید از گذاشتن لیوان ها به طور مستقیم روی کانتر خوداری کنید. استفاده از یک زیرلیوانی راه حلی آسان برای پیشگیری از خراشیده شدن میز گرانیتی شما است.

ظروف داغ را مستقیما روی میز گرانیتی خود قرار ندهید

سنگ گرانیت سفید به دلیل مقاومت بسیار زیاد در برابر حرارت و گرما همیشه مورد تحسین قرار گرفته است. اما با این وجود ممکن است مشکلات دیگری به وجود آید. مثلا، وقتی ظرف داغی را روی میز گرانیت سفید خود قرار می دهید، ذرات گرد و غبار موجود روی آن بر اثر گرما به ته ظرف چسبیده و با جابجا شدن ظرف باعث ایجاد خراش روی سطح میز می شود. این کار به مرور زمان باعث ایحاد تغییر شکل ظاهری سنگ گرانیت خواهد شد. این موضوع در مورد سبزیجات نیز صدق می کند. برای آنها نیز حتما از یک تخته برش استفاده نمایید.

از قرار دادن وزن بیش از حد روی میز گرانیتی خود جلوگیری کنید

سنگ گرانیت یکی از مستحکم ترین و مقاوم ترین سنگ ها است اما به هرحال می تواند آسیب ببیند. این کار می تواند به مرور زمان باعث ایجاد ترک روی میز شما شود.

از میز گرانیتی خود برای قرار دادن هر چیزی استفاده نکنید

اگر چه گرانیت سفید را آب بندی کنید، در برابر لکه و خراش مقاوم خواهد شد، با این حال محدودیت هایی وجود دارد. همان طور که پیش تر ذکر شد، سعی کنید موادی مانند روغن های پخت و پز را روی میز آشپزخانه خود رها نکنید. این مواد مستعد نشت یا ریخته شدن هستند. اگر برای مدت طولانی روی گرانتیت شما قرار بگیرند، می توانند منجر به لکه دار شدن آن شوند. هچنین از قرار دادن هر نوع بطری مرطوب مثل بطرهای آبمیوه نیز خودداری کنید.

تا حد امکان از پاک کننده های خانگی ازجمله شیشه پاک کن ها استفاده نکنید

اکثر پاک کننده های خانگی موجود در بازار دارای موادی هستند که ماهیت اسیدی دارند. اینها به مرور زمان باعث خوردگی و تخریب آب بندی روی گرانیت سفید شما می شوند، بنابراین، توصیه می شود از استفاده آنها خودداری کنید. در عوض باید سعی کنید به سراغ پاک کننده هایی بروید که به صورت تخصصی برای این کار ساخته شده اند. همچنین از استفاده از پاک کننده های پودری به شدت خودداری کنید، زیرا این مواد به مرور باعث ایجاد خط و خش روی سطح گرانیت می شوند.

در این مطالب توصیه های بسیار مهمی در مورد نگهداری میزهای آشپزخانه گرانیت سفید داده شد که با به کار بستن آنها می توانید طول عمر سنگ گرانیت سفید خود را افزایش دهید. بیشتر موارد ذکر شده در مورد پیشگیری بود. با پیشگیری های مناسب هرگز احتیاجی به درمان نخواهید داشت و سالیان سال سنگ گرانیت سفید شما ظاهر اولیه خود را حفظ خواهد کرد و شما نیز از دیدن آن لذت خواهید برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *